می خوام بدونم آیا طلسم وجود داره و افراد میتونن کسی رو طلسم کنن؟


می خوام بدونم آیا طلسم وجود داره و افراد میتونن کسی رو طلسم کنن؟




    می خوام بدونم آیا طلسم وجود داره و افراد میتونن کسی رو طلسم کنن؟

پاسخ :


با یک وضو می توان هم نماز ظهر و عصر را خواند هم نماز مغرب و عشا؟ یا صبح که از خانه بیرون

1:



من دانشجو هستم و دوستم به ایمانش و منطقش با من فرق می کند. یعنی معتقد است که نماز خواندن

بلی، مسخر کردن افراد از طریق سحر وجادو امکان دارد وبرخی از اذکار واوراد و ادعیه در باره تسخیر افراد از طریق سحر و جادو و...وجود دارد وبرخی از کتاب ها نیز در این باره تالیف شده هست که البته ما نمی توانیم اونها را تایید یا تکذیب کنیم.

می خواستم در مورد نوع تفریح اسلامی بدانم که چه تفریحی لازم است برای انسان که از لحاظ
توضیح بیشتر اینکه :

جوشی را فشار دادم خون آمد خون خیلی کمی بود و انگشتم با خون تماس پیدا کرد و نجس شد. صورتم


گاها پیام های اغوا کننده ای از طریق پست الکترونیکی و از منابع نامعلوم (عمدتا خارجی)
در این که سحر از چه تاریخی به وجود آمده، بحث فراوان هست.


با یک وضو می توان هم نماز ظهر و عصر را خواند هم نماز مغرب و عشا؟ یا صبح که از خانه بیرون
این قدر می توان فرمود که سحر از وقت های خیلی قدیم در میان امت رواج داشته هست، ولی تاریخ دقیقی برای اون در دست نیست و نیز نمی توان فرمود چه کسی برای نخستین بار جادوگری را به وجود آورد (تفسیر نمونه، آیت الله مکارم شیرازی، ج 1، ص 277).


من دانشجو هستم و دوستم به ایمانش و منطقش با من فرق می کند. یعنی معتقد است که نماز خواندن

اونچه که از آیات قراون بر می آید این هست که سحر در شهرهای کهن همانند کلدان و مصر در وقت حضرت موسی و فرعون و پیش از اون در وقت حضرت نوح (ذاریات، 52) رواج داشته هست (تفسیر تسنیم، آیت الله جوادی آملی، ج 5، ص 688).
سحر و جادو از نظر قراون کریم و احادیث واقعیت دارد.


می خواستم در مورد نوع تفریح اسلامی بدانم که چه تفریحی لازم است برای انسان که از لحاظ
به این امر در آیه 102 سوره بقره و 4 سوره فلق اشاره شده هست.

از این آیات و برخی روایات هستفاده می شود که برخی از سحرها واقعا اثر گذارند.

همچنان که آیه 102 سوره بقره می فرماید: امت سحرهایی را فرا می گرفتند که میان مرد و همسرش جدایی می افکند.
علامه طباطبایی در وجود داشتن چنین اموری می فرمایند: «...

در این میان افعال خارق العاده دیگری هست که مستند به هیچ کدام از سبب از اسباب طبیعی و عادی نیست، مانند اظهار داشتن از پنهانی ها و مانند ایجاد محبت یا دشمنی و گشودن گره ها و گره زدن ها و خواب کردن و احضار و حرکت دادن اشیاء با اراده و از این قبیل کارهایی که مرتاض ها انجام می دهند که به هیچ وجه قابل انکار نیست، یا خودمان بعضی از اونها را دیده ایم و یا برایمان اون قدر نقل کرده اند که دیگر قابل انکار نیست».
تأثیر تکوینی سحر به اذن خداوند:
یکی از اصول پايه ی توحید، این هست که همه قدرت ها در این جهان از قدرت پروردگار سرچشمه می گیرد، حتی سوزندگی آتش و برندگی شمشیر بی اذن فرمان او نمی باشد.

منتها مفهوم این بیان مجبور بودن افراد در کار خود نیست.
توضیح این که: جهان آفرینش، جهان اسباب و مسببات هست.

البته برخی سبب ها مادی هست و برخی غیر مادی هست.

اراده حکیمانه خداوند بر این تعلق گرفته هست که هر پدیده و حادثه ای از علت ویژه خود صادر گردد و درعین حال، نظام علت و معلول ها همگی به خدا منتهی شده و از او قدرت و نیرو می گیرند.

او هست که سبب را می آفریند و به اون قدرت و نیرو می بخشد و اون را برای ایجاد معلول ویژه خود آماده می سازد.

در حقیقت مؤثر واقعی، در تمام نظام جهان یکی هست و نظام جهان که به صورت اسباب و مسببات جلوه گری دارند، همگی از او هستمداد گرفته و به او منتهی می شوند (اصالت روح، ایت الله سبحانی، ص 241، مؤسسه امام صادق).


در تأثیر سحر و جادو نیز وضع چنین هست.

خداوند متعال با قدرت خویش، چنین اراده و نیرویی را در افراد به ودیعت نهاده هست.

انسان ها با بهره گیری از این اراده و تقویت اون می توانند به کارهای شفرمود انگیزی دست زنند.

برخی مانند اولیای خداوند از اون نیرو و در مسیر مناسب، هستفاده می نمايند و عده ای دیگر، با سوء هستفاده از اون به کارهای ناشایست اقدام می نمايند؛ پس، در واقع اصل وجود این نیرو در نهاد آدمی از اون خداوند و به فرمان او هست، منتها چگونگی بهره گیری از اون به عهده خود انسان نهاده شده هست و او در چگونگی بهره گیری از اون مسؤول هست.
شایان ذکر هست: گرچه سحر و جادو واقعیت دارد ولی غالب اونچه امروزه در میان امت در این باره شایع هست بى‏پايه مى‏باشد و اکثر کسانى که به این امور مى‏پردازند کلاه بردارانى هستند که از این طریق قصد اخاذى و پر کردن جیب خود را دارند.

ولى اگر بر فرض موردى پیدا شد که سحرى در کار بود راه‏هایى براى بطلان اون وجود دارد:
1- هستعاذه به خداوند و مطالعهسوره‏هاى فلق و ناس.
2- مطالعهو نوشتن آیات 75 تا 82 سوره یونس.
3-آیه 102 سوره بقره «واتبعوا ما تتلوا الشیاطین...» تا آخر آیه با آب زعفران روی طشت مسی نوشته شود و در هنگام نوشتن، کندر را بخور دهند.

بعد طشت را پر از آب باران و یا آب چشمه می نمايند بعد مسحور با هستفاده از اون آب غسل می کند و از اون آب می نوشد.

بقیه آب را در پارچ شیشه ای بریزد و برای غسل هستفاده کند.

بهترین روز هم روز چهارشنبه هست.
4- آیه 100 سوره نسا «و من یهاجر فی سبیل الله...» تا آخر آیه با جوهر زعفران با کره گاو روی کف دست نوشته شود.
5- دعا وتضرع به درگاه خداوند.
6- درخواست دعا از اولیاى واقعى خداوند.
7- صدقه دادن.
در پایان فرمودنی هست این گونه روش ها به طور موردی و تجربی هست ولی روش عمومی و تأیید شده از سوی امامان(ع) همان تداوم صدقه و مطالعهسوره یس و آیه «و ان یکاد» و «چهار قل» هست.

ان شاء الله با تداوم صدقه، تغییر محل زندگی، و تکرار سوره «یس» و آیات فوق ، مشکلات و نفوس بد از اطراف شما دور خواهد شد.

و در هر صورت به خداوند و حاکمیتی اراده الهی همچنان معتقد باشید چه بسا همین فراز و نشیب ها دامی از سوی شیطان باشد که ایمان شما را متزلزل کند.

لذا با پایداری و هستقامت ایمان خود را حفظ کنید تا در نتیجه اون شیطان ناامید شود و درهای رحمت الهی به سوی شما باز گردد.
نکته دیگر این که تأثیر دعا امرى مسلم و حتمى هست؛ چه خود انسان دعا کند و یا دیگرى را شفیع در دعا برنامه دهد.

ولى باید به افراد قابل اعتماد مراجعه کرد و از کسانى که به دنبال شهرت و سودجویى نیستند بهره گرفت.
در مورد دعانویس‏ها؛ باید دانست که بسیارى از این افراد شیادانى هستند که از عقاید امت سوء هستفاده مى‏نمايند.

بنابراین باید در برخورد با اونان هشیار بود.

براى دعا به درگاه خداوند نیازى به واسطه و دعانویس نیست؛ بلکه هر کس مى‏تواند براى رفع مشکلات خود به درگاه او عرض حاجت نماید و از اعمال نیک براى تقرب به درگاه خداوند بهره ببرد.

مگر اون که به افراد وارسته و اهل دل دسترسى داشته باشیم که به طور یقین دعاى اونان و نفوذ کلام اونان تأثیر ویژه‏اى دارد.
و بالاخره اینکه از نظر فقهی تعلیم و تعلم سحر - به جز برای بی اثر کردن سحر ساحران - حرام هست.


آیت الله فاضل : اصل سحر و جادو و مراجعه به ساحر و جادوگر برای این امور حرام هست و درآمدی هم که از این طریق کسب شود حرام هست ولی مراجعه برای بطلان و بی اثر کردن سحر اشکال ندارد (جامع المسائل آیت الله فاضل، س 961).


آیت الله خامنه ای: علم سحر و یاد گرفتن اون حرام هست مگر اون که به منظور غرض عقلایی مشروع باشد (اجوبه الاستفتاآت، ص445


برگرفته از پرسمان

پرسمان در تاریخ 22 اسفند ماه سال 1389 در ساعت 08:45 ب.ظ به این سوال جواب داده هست.


70 out of 100 based on 70 user ratings 670 reviews