من به نقل از آیت الله بهجت شنیدم که گفتند چند وقت پیش یکی از دوستان ما نزد امام زمان


من به نقل از آیت الله بهجت شنیدم که گفتند چند وقت پیش یکی از دوستان ما نزد امام زمان




    من به نقل از آیت الله بهجت شنیدم که گفتند چند وقت پیش یکی از دوستان ما نزد امام زمان رفتن و از ایشان در باره زمان ظهور پرسیدند و امام فرمودند: انشاء الله شما درک خواهید کرد( آن را خواهید دید) و پرسیدند پیران ما چه طور و ایشان فرمودند: انشاءالله و در ادامه آیت الله بهجت سن آن فرد را 62 سال ذکر کردند می خواهم بدانم این موضوع صحت دارد؟ اگر بله، چطور زمان ظهور تخمین زده شده در صورتی که در حدیث تعیین کنندگان وقت دروغگو معرفی شدند.

پاسخ :


گزینه های شادی در زندگی دنیا از نظر اسلام چیست؟

1:



چگونه راههای اثبات کردن خداوند را به یک نوجوان بیاموزیم؟



چرا در ایران جلوی افراد را می گیرند تا زاد و ولد انجام ندهند ولی جلوی افراد سنی را نمی
اینکه همه، چه پیر و چه جوان، باید به ظهور حضرت ولی عصر(عج) امیدوار باشند، سخن درستی هست و مژده ظهور هم کار پسندیده ای هست و در دعاهای مربوط به حضرت ولی عصر(عج) آمده هست: « انهم یرونه بعیدا و نراه قریبا؛ دشمنان ظهور فرج را دور می بینند ولی ما(شیعیان) اون را نزدیک می بینیم» و نیز در روایتی سفارش شده هست که هر صبح و شام منتظر ظهور اون حضرت باشید.


من در حین امتحان عملی برای گرفتن گواهینامه ب2 با خودروی ون بودم که به خودروی دیگر برخورد
بنابراین همه امیدواریم که روزی شاهد ظهور حضرت باشیم.


آیا چشم خوردن افراد به عدالت خدا خدشه ای وارد نمی کند؟
اما با این حال هیچ کس نمی تواند به طور دقیق از وقت ظهور حضرت سخن بگوید.زیرا غیر از خداوند هیچ کس نسبت به اون آگاهی ندارد.


من نگرانم که در طول عمر تلاشهایم را تباه کنم مثلا الان که دارم برای کنکور ارشد فراگیر
اونچه در برخی از روایات درباره وقت ظهور امام وقت(ع) آمده هست، نشانه‌ها و علایمی هست که بر پايه اونها برخی از علما و صاحب نظران اظهار نظرهایی نسبت به نزدیک بودن و یا نزدیک نبودن وقت ظهور کرده‌اند .


نظر شورای نگهبان در مورد مطلقه در اصل 57 قانون اساسی چیست؟
بعضی از این بشارتها -بخصوص مطلبی که بیان فرمودید- می تواند شاهد وقرینه ای بر نزدیک بودن ظهور و ایجاد امید در دلها باشد.


آیا مسابقات ورزشی گوناگون که در کشورها برگزار می شود و به برنده آن طبق اولویت بندی از
اما با این حال به طور قاطع نمی توان فرمود که آیا امام عصر در این نزدیکی‌ها ظهور خواهد کرد یا خیر.



برخى بر این باورند که بسیارى از علایم ظهور اتفاق افتاده و تنها علایم حتمى ظهور باقى مانده هست؛ جواب این هست که واقعاً نمى‏توان سخنى قطعى و کامل در این مورد فرمود؛ زیرا منابع اصلى و قدیمى شیعه، معمولاً از نشانه‏هاى خاص و محدود نام برده‏اند و بعضى از این نشانه‏هایى که به عنوان علایم اتفاق افتاده مطرح مى‏شود، در این منابع وجود ندارد و یا بسیار کم رنگ مطرح شده هست.

ارائه نظر قطعى در مورد این نشانه‏ها، نیاز به پژوهش‏هاى علمى و گسترده در همه این منابع دارد.بنابراین با دیدن این حوادث،انتظار نباید به نحو عجولانه باشد، یعنى فکر کنیم با پیدایش فلان حادثه حتماً تا چند روز یا هفته دیگر قیام شروع خواهد شد؛ بلکه این مسائل، بیدارى را در ما به وجود مى‏آورد که یک گام به اون وعده بزرگ الهى نزدیک شده‏ایم و باید خود را بیش از پیش در مسیر این نهضت جهانى، آماده کنیم.

ظهور حضرت مهدى(عج)، منوط به اذن الهى هست و اذن الهى وقتى هست که شرایط و زمینه‏هاى ظهور فراهم باشد.
در این رابطه توجه به چند نکته بایسته هست:
یکم.

عده‏اى با توجه به اوضاع و شرایط فعلى حاکم بر جهان به این باور رسیده‏اند که دوره‏اى که ما در اون زندگى مى‏کنیم همان دوره آخرالوقت هست که در روایات به اون اشاره شده هست؛ زیرا براى آخرالوقت نشانه‏هایى فرموده شده (مانند گسترش فساد و تفسیر دین برپايه هوا و هوس و...) که این نشانه‏ها در دوره وقتى ما به وقوع پیوسته هست پس وقت کنونى آخرالوقت هست و ظهور نیز در این دوران محقق مى‏شود.

به علاوه با وجود انقلاب اسلامى ایران و زنده شدن نام و یاد امام وقت(عج)، آمادگى و اقبال امت براى پذیرش ایشان بیشتر شده و امید به ظهور زیادتر گشته هست.
دوم.

برخى از علما معتقدند: همان گونه که غیبت دو مرحله‏اى بود و غیبت صغرى براى ایجاد آمادگى امت براى ورود به غیبت کبرى لازم بود، ظهور نیز ممکن هست دو مرحله‏اى باشد و با ظهور صغرى که در انقلاب اسلامى ایران تجلى یافته هست، امت با حقیقت قیام امام وقت آشنایى بیشترى پیدا کرده‏اند و براى ظهور اصلى و قیام جهانى حضرت آماده مى‏شوند.
سوم.

حرکت عمومى کشورها و جوامع به سمت وحدت و همگرایى و به عبارت دیگر توجه به تشکیلات بین المللى و اتحادیه‏هاى منطقه‏اى و فاصله گرفتن از جزءگرایى، ملت‏ها را به این نتیجه رسانده که براى آینده‏اى بهتر، باید مرزها را به حداقل رساند و جهان را دهکده‏اى کوچک دانست.

این رویداد، آمادگى امت براى براى پذیرش یک حاکمیت فراگیر، بیشتر کرده هست.

البته هستکبار جهانى تئورى دهکده جهانى را در جهت حفظ منافع خود و تک قطبى شدن جهان پى‏گیرى مى‏کند اما چه بسا اراده الهى به دست دشمنان خدا نیز انجام گیرد.

چهارم.

اجحاف و تجاوز بیش از حد و روز افزون دولت‏هاى هستکبارى به کشورهاى فقیر به شکل‏هاى گوناگون از یک سو و لجام گسیختگى فرهنگى و فکرى و علمى؛ مانند بحران هویت، بحران مشروعیت، بحران مدنیت از سوى دیگر، باعث هرج و مرج در زندگى بشر شده هست.این گونه مسائل و مباحث این واقعیت را اثبات مى‏کند که آینده روشن فقط در سایه حاکمیت فردى آسمانى هست که احتمالاً ظهورش نزدیک هست.

پنجم.در بعضی از روایات منقول از اهل بیت علیهم السلام، ادعای تعیین وقت ظهور برابر با کذب خوانده شده و شیعیان مأمور به تکذیب این مدعیان گردیده اند؛ چنانکه در توقیع مبارک امام وقت علیه السلام به اسحاق بن یعقوب آمده هست: ...

و اما ظهور الفرج فإنه إلی الله تعالی ذکره و کذب الوقّاتون (و اما آشکار شدن فرج وابسته به اراده حق تعالی هست و وقت گزاران دروغزنانی بیش نیستند)
البته نهی از توقیت نباید منجر به این شود که شیعیان و منتظران، امر ظهور را پدیده ای دور از دسترس و مستقل از اراده خویش، که در آینده ای محتمل و نامعلوم به وقوع خواهد پیوست، بیانگارند.

بلکه باید با حفظ روحیه نشاط و امید، همواره ظهور را در چند قدمی خویش ببینند و این همان چیزی هست که در برخی مجامع روایی و پاره ای از متون دینی بدان تصریح شده هست چنانکه در دعای عهد آمده هست: ...

اللهم اکشف هذه الغمه عن هذه الامه بحضوره و عجل لنا ظهوره انهم یرونه بعیدا و نریه قریبا (پروردگارا! با حضور ولی و دوست خود اندوه را از دلهای این امت بزدای ودر ظهور وی شتاب کن (هرچند) دیگران ظهور حضرتش را دور می انگارند و لی ما اون را نزدیک می بینیم) .

خلاصه اونکه بیان مطالبی درباره نزدیک بودن ظهور- ازجمله همین مطلبی که نقل کردید - نمی تواند توقیت وتعیین وقت خاص باشد و اگر اصل این نقل و قولها را بپذیریم ،باید به عنوان یک شاهد وقرینه به اونها نگاه کنیم ؛ یعنی اگر این نوید ها و بشارتها را در کنار سایر شواهد روایی و قراین تجربی ( اوضاع و احوال روز ) برنامه دهیم ، می توانیم امیدوار به نزدیکی فرج باشیم .

اما در هر حال وقت قطعی ظهور در دست خداوند متعال هست .

برگرفته از پرسمان

پرسمان در تاریخ 5 اسفند ماه سال 1389 در ساعت 04:01 ب.ظ به این سوال جواب داده هست.


94 out of 100 based on 44 user ratings 394 reviews

چند نوع حج وجود دارد حج تمتع با حج عمره این یکی است یا نه هر یک نوعی حج متفاوت است، لطفا
منظور از جنگ میان ایران و روم در قرآن کدام جنگ و در زمان کدام پادشاه است؟
منظور از اینکه( ... خداوند گروهی را به جای شما بیاورد ... ) در آیه 54 سوره مائده، این گروه
آیا یهودها غیر از یهودی را جزء حیوانات به شمار می آورند، اگر این گونه است پس چرا اسرائیل
امام سجاد(ع) خلافت کدام پادشاهان را دیده و توسط کدام پادشاه به شهادت رسیده است؟
برای از بین بردن بوی دهان چیکار کنم؟ مسواک و نخ دندان مرتب می زنم. دستگاه گوارشی ام نیز
Should I rewrite my DSP routines in C/C++ or I'm good with C# unsafe pointers?
Obtain a ResourceManager for a static lib
How do I find out whether a ResourceManager contains a key without calling ResourceManager.GetString() and catching the exception?
How do I import an RSA Public Key from .NET into OpenSSL
What is the difference between c++0x concepts and c# constraints?
Should I learn C++ and Java simultaneously? [closed]
What is the purpose of anonymous { } blocks in C style languages?
simulated annealing for placement and routing
Passing “const” variable to method in Java
Should I wrap all my c++ code in its own namespace?
*