لطفا تعداد زیادی حدیث تکان دهنده و بیدار کننده درباره قبح عمل زنا و نگاه حرام از رسول


لطفا تعداد زیادی حدیث تکان دهنده و بیدار کننده درباره قبح عمل زنا و نگاه حرام از رسول




    لطفا تعداد زیادی حدیث تکان دهنده و بیدار کننده درباره قبح عمل زنا و نگاه حرام از رسول خدا(ص) و ائمه(ع) برای بنده با عبارت عربی بنویسید.

پاسخ :


از اینکه به سؤالات من پاسخ دادید بسیار متشکرم. راستش در ابتدا ناامید شده بودم از اینکه

1:



شما فرمودید: «دلیل اعتقاد مسلمانان مبنی بر به صلیب کشیده نشدن حضرت عیسی(ع) آیه شریفه

در روایات آمده هست ، که هر گناهی که در قراون به اون وعده عذاب داده شده « کبیره » هست ، و چون در کتاب خدا به گناه زنا صریحاً وعده عذاب داده شده ، در کبیره بودن اون هیچ تردیدی نیست .

چرا خداوند در قرآن می فرمایند باید همه کافران را به قتل برسانیم؟ (سوره بقره، آیه 191)
درباره این عمل خطرناک در قراون می خوانیم :

سوره بقره آیه 229 خداوند می فرمایند: «زنان را بر مردان برتری و افزونی خواهد بود.» چرا
( وَالَّذِینَ لاَ یَدْعُونَ مَعَ اللهَ إِلهاً آخَرَ وَلاَ یَقْتُلُونَ النَّفْسَ الَّتِی حَرَّمَ اللهُ إِلاَّ بِالْحَقِّ وَلاَ یَزْنُونَ وَمَن یَفْعَلْ ذلِکَ یَلْقَ أَثَاماً * یُضَاعَفْ لَهُ الْعَذَابُ یَوْمَ الْقِیَامَهِ وَیَخْلُدْ فِیهِ مُهَاناً )(1) .


بنده در پی تحقیقی مبنی بر مقایسه اموال و دارایی سران جمهوری اسلامی و رژیم پهلوی نیازمند


انجمن حجتیه چیست؟ چگونه به وجود آمد؟ آیا فعالیت آن قانونی است یا نه؟ و در صورتی که غیرقانونی
« و اونان که معبود دیگری را با خدا نمی پرستند ، و کسی را که خدا خونش را حرام کرده هست ، جز به حق نمی کشند ، و زنا نمی نمايند ; و کسی که این اعمال را مرتکب شود به کیفر سختی برسد .


قوام هر عمل به چه چیزی بستگی دارد؟
* روز قیامت عذابش دو چندان شود ، و در اون با خواری و سرشکستگی جاودانه ماند » .

آیا می توان مستحبات را از جمله نماز شب را به قصد قربت به خداوند متعال به جا آورد و در
1 ـ فرقان (25) : 68 ـ 69 .

در تفسیر « منهج الصادقین » و برخی از تفاسیر دیگر آمده هست که : « اَثاماً » در آیه شریفه ، نام محلی در جهنم هست که زناکاران را در اون کیفر می دهند و فرموده اند : چیزی هست مانند چرک و خون که از بدن دوزخیان جاری شود .

اما « اثم » و « اثام » در اصل به معنای اعمالی هست که انسان را از رسیدن به ثواب دور می نماید و در اینجا منظور جزای گناه هست(1) .
ــــــــــــــــــــــــــــــــــ
1 ـ نکته مهمی که در این آیه شریفه مطرح هست این هست که خدای متعال می فرماید : کسانی که مرتکب این گناهان من جمله « زنا » شوند ، در قیامت عذاب و مجازاتشان مضاعف هست .

در اینجا دو سؤال پیش می آید : نخست اینکه چرا عذاب این گونه افراد مضاعف هست ؟ و چرا به اندازه گناهشان مجازات نمی شوند ؟ و آیا این با عدالت سازگار هست ؟ دوم اینکه در اینجا سخن از خلود و جاویدان ماندن در عذاب هست ، در حالی که می دانیم خلود تنها به کفار مربوط هست و از سه گناهی که در آیه شریفه مطرح هست تنها گناه اول کفر هست ; اما درباره قتل نفس و زنا چرا خلود مطرح شده هست ؟.

مفسران در جواب سؤال اول می فرمایند : گاه یک گناه سرچشمه گناهان دیگراست ، مانند کفر که سبب ترک واجبات و انجام محرمات می گردد ; اما در مورد زنا مضاعف بودن مجازات و عذاب فردی که مرتکب اون شده هست را می توان به آثار اجتماعی اون سوق داد .

گرچه شخص زناکار یک گناه مرتکب شده هست ; اما از اونجا که این گناه اثر مستقیمی در بروز آثار شوم و خطرناک اجتماعی دارد و زمینه بروز گناهان دیگر می شود ، مجازاتش دو برابر هست .

شاهد نکته فوق آیه 31 سوره اسراء هست که می فرماید :
( وَلاَ تَقْرَبُوا الزِّنَی إِنَّهُ کَانَ فَاحِشَهً وَسَاءَ سَبِیلاً ) .


« نزدیک زنا نشوید که کار بسیار زشت و بد بدراهی هست » .
خدای متعال در این آیه نمی فرماید « زنا نکنید » بلکه می فرماید : « نزدیک زنا نشوید » این تعبیر علاوه بر تأکیدی که در عمق اون نسبت به خود عمل نهفته شده هست اشاره لطیفی دارد که آلودگی به زنا غالباً مقدماتی دارد که انسان را به طور تدریجی به اون نزدیک می کند، به عنوان مثال : چشم چرانی یکی از مقدمات اون هست و یا بدحجابی و برهنگی نیز مقدمه دیگر اون می باشد .
نکته مورد نظر در آیه فوق این هست که در جمله ( إِنَّهُ کَانَ فَاحِشَهً وَسَاءَ سَبِیلاً ) .
سه تأکید نهفته شده هست که همه دلیل بر عظمت گناه هست ( اِنَّ ، و هستفاده از فعل ماضی ، و تعبیر به فاحشه موارد تأکید هست .

) و جمله « ساءَسبِیلاً » بیانگر این واقعیت هست که عمل زنا راهی به مفاسد دیگر در جامعه می باشد .
اما در جواب از سؤال دوم می توان فرمود که بعضی از گناهان به قدری شدید هست که سبب بی ایمان از دنیا رفتن می شود .

در مورد زنا مخصوصاً اگر زنای محصنه باشد نیز ممکن هست چنین باشد .
این احتمال نیز وجود دارد که خلود در آیه مربوط به هر سه گناه (شرک، قتل و زنا) باشد.
فلسفه تحریم زنا :
1ـ پیدایش هرج و مرج در نظام خانواده و از میان رفتن رابطه فرزندان و پدران .


امیر مؤمنان (علیه السلام) در مورد فلسفه تحریم زنا فرموده هست : « خدای متعال زنا را برای حفظ اصل و نسب و لواط را برای زیاد شدن نسل حرام کرده هست » .
همچنین از امام رضا (علیه السلام) نقل شده هست که فرمود : « علت تحریم زنا مفاسدی مانند : قتل نفس ، از بین رفتن اصل و نسب ، ترک تربیت کودکان ، تباه شدن موضوع ارث و میراث ، که در اون وجود دارد می باشد » .
2ـ این عمل ننگین سبب انواع برخوردها و کشمکش های فردی و اجتماعی در میان هوسبازان هست .


3ـ علم و تجربه نشان داده هست که این عمل زشت سبب بیماری های فراوانی هست .


4ـ شیوع عمل منافی با عفت مهمترین عامل و از موانع بزرگ ازدواج و تشکیل خانواده به شمار می رود .

نباید فراموش کرد که تنها فلسفه ازدواج اشباع غریزه جنسی نیست ; بلکه اشتراک در تشکیل زندگی ، انس روحی و آرامش روانی و تربیت فرزندان و همکاری در تمام زمینه های زندگی از آثار ازدواج هست که در صورت عدم تحریم زنا ، انسان از این مواهب الهی محروم می ماند .
آثار زنا در روایات
1 ـ در روایتی امام باقر (علیه السلام) برای زنا شش اثر ذکر کرده اند : سه در دنیا و سه در آخرت ، اما آثار دنیایی : از بین رفتن آبرو ، کم شدن رزق ، نزدیک کردن مرگ .

اما آثار آخرتی : غضب حق ، سختی در حساب ، دخول در جهنم و خلود در اون(1) .
ــــــــــــــــــــــــــــــــــ
1 ـ کافی : 5/541 ، باب الزانی ، حدیث 3 ; وسائل الشیعه 20/309 ، باب تحریم الزنا ، حدیث 25692 .

2 ـ و نیز فرمود :
« کسی که با زن مسلمان ، یا یهودی یا نصرانی یا مجوسی ، آزاد یا کنیز زنا کند و توبه نکرده ، با اصرار بر این عمل از دنیا برود ، خدای متعال در قبرش سیصد در از عذاب باز می کند که از هر در مارها و عقرب ها و افعی هایی از آتش بیرون می آید و تا روز قیامت می سوزد »(1) .
3 ـ از قول امیر مؤمنان (علیه السلام) نیز نقل شده هست که فرمود :
« در قیامت به دستور خدا بوی متعفنی وزیده می شود که تمام اهل محشر ناراحت می شوند ، در حدی که تنفس بر اونها سخت می گردد ، منادی ندا می دهد : می دانید این بوی متعفن از چیست ؟ می گویند : نه ، ولی سخت ناراحتیم ; می گوید : این بوی زناکاران هست که بدون توبه از دنیا رفته اند ، پس اونها را لعنت کنید که خدا لعنتشان کرده هست ، نمی ماند در محشر کسی ، مگر اینکه اونان را نفرین کرده و از خدا می خواهند زناکاران را لعنت کند »(2) .
4 ـ رسول خدا (صلی الله علیه وآله) خطاب به امیر مؤمنان (علیه السلام) فرمود :
« ای علی ! زنا شش پیامد دارد : سه در دنیا و سه در آخرت .

پیامدهای دنیایش این هست که : 1 ـ آبرو را می برد .

2 ـ مرگ را شتاب می بخشد .

3 ـ روزی را قطع می کند .

و پیامدهای اون در آخرت عبارت هست از : 1 ـ سختی در حساب رسی 2 ـ خشم خدای رحمان 3 ـ جاودانگی در آتش »(3) .
ــــــــــــــــــــــــــــــــــ
1 ـ وسائل الشیعه : 20/321 ، باب 9 ، حدیث 25725 ; بحار الانوار : 72/389 ، باب 85 ، حدیث 6 .
2 ـ ثواب الاعمال : 262 ; وسائل الشیعه : 20/322 ، باب 10 ، حدیث 25725 .
3 ـ من لا یحضره الفقیه : 4/365 ، باب النوادر وهو آخر ابواب الکتاب ; وسائل الشیعه : 20/311 ، باب 1 ، حدیث 25700 .

5 ـ قال الصادق (علیه السلام) :
الذُّنُوبُ الَّتِی تَحْبِسُ الرِّزْقَ الزِّنا(1) .


« از گناهانی که جلوی روزی را می گیرد زناست » .
6 ـ قال علی (علیه السلام) :
الزِّنا یُورِثُ الْفَقْرَ(2) .


« زنا فقر را به بار می آورد » .
7 ـ قال الصادق (علیه السلام) :
مَنْ وَطِیءَ فُرُشَ امْرِء مُسْلِم وُطِیءَ فِراشُهُ ،کَما تَدِینُ تُدانُ(3) .


« کسی که به همسر مرد مسلمانی خیانت کند به همسرش خیانت نمايند ، به هر دستی بدهی از همان دست پس می گیری » .
ـ کافی : 2/447 ، باب تفسیر الذنوب ، حدیث 1 ; بحار الانوار : 70/374 ، باب 138 ، حدیث 11 .
2 ـ من لا یحضره الفقیه : 4/20 ، باب ما جاء فی الزنا ، حدیث 4978 ; الخصال : 2/504 ، حدیث 2 .
3 ـ کافی : 5/553 ، باب من عف عن حرم الناس ، حدیث 1 ; روضه الواعظین : 2/463 .
http://erfan.ir/farsi/book/andishe/12.htm


برگرفته از پرسمان

پرسمان در تاریخ 2 اسفند ماه سال 1389 در ساعت 06:35 ب.ظ به این سوال جواب داده هست.


88 out of 100 based on 68 user ratings 268 reviews

معمولا در دستشویی های عمومی و حتی خانه ها اغلب موارد کف دستشویی ها خیس است با توجه به
پرز و غباری که از لباس نجس (قسمتی از بالای شلوار نجس است) هنگام پوشیدن یا در آوردن از
سؤال من مربوط است به چگونگی ارتباط حضرت باری تعالی و اعمال و عبادات انسان؟ برای حقیر
آیا مانند تجار خدا را عبادت کردن مذموم و ناپسند است؟ یعنی آیا درست است که به خاطر ثواب
چرا افراد به ظاهر شریعت بیش از باطن آن اهمیت می دهند، مثلا به نماز اول وقت خواندن بیش
من جوانی 22 ساله هستم که در روابط اجتماعی مشکل دارم و با اینکه زود با کسی رفیق می شوم
The effect of static properties in a web context
Response.Redirect strips Header Referrer - Possible to Add it Back?
ASP.NET UserControl Does Not Initialize Child Controls
Creating a System.Web.Caching.Cache object in a unit test
Why doesn't User.IsInRole work in this context?
How to gracefully check whether Gravatar, or third-party website, is working or not?
Dynamically adding Content blocks to Masterpage fails after Master.FindControl
Load multiple external websites into one webpage via re-using ONE IFrame + Ajax
Running Command line from an ASPX page, and returning output to page
Binding DataList Containing Checkboxes to a Dictionary
*